Annons Annons
Annons Annons

I nästa nummer: Bränsleleverantörer, Pellets och Industrikonverteringar

Nummer 2 är Bioenergis stora temanummer om biobränsleleverantörer. Ett fokusområde är pelletsproduktion och användning, med samtliga producenter och marknad i Sverige och Norden. Ett andra fokusområde är Industrikonverteringar. 

I Bioenergi nr 2-2021 analyserar vi biobränslemarknaden med fokus på fasta biobränslen. Vi samlar in uppgifter om leverantörerna via en enkät och publicerar en stor översikt med alla leverantörer av fasta biobränslen i Sverige.

Huvudtema: Bränsleleverantörer

  • Stor översikt med leverantörer av oförädlade och förädlade biobränslen som skogsbränsle, returträ, torv, pellets och bioolja.
  • Analys av marknadsutvecklingen för fasta oförädlade biobränslen.
  • Brandsäkerhet och lagring.
Foto: Kjell Andersson

Foto: Kjell Andersson

Fokus 1: Pelletsproducenter och användning

  • Analys av pelletsmarknaden i Sverige inklusive import och export.
  • Pelletskartan med uppgifter om kapacitet och produktion 2020 samt mål för 2021.
  • Investeringar i utökad pelletsproduktion

Pelletskartan 2021

Kartan med samtliga pelletsproducenter i Sverige skickas med som bilaga i Bioenergi nr 2/21. På kartan listas även de största användarna av pellets! Det finns ett begränsat antal annonsplatser på kartan. Boka redan i dag för att säkra årets kanske viktigaste annonsyta. Endast 4.900:-

Ladda ner förra årets karta

pellets

Fokus 2: Industrikonverteringar

  • Ekonomianalys – villkor för investeringar i energikonvertering
  • Klimatklivet – uppföljning och framtid
  • Urval av några genomförda industrikonverteringar

Detta nummer skickas ut i extra upplaga till samtliga fjärr-, kraft- och närvärmeleverantörer samt fossilanvändande industrier inklusive tvätterier och växthus. Tidningen skickas även till skogsentreprenörer.

Annonsering

Kontakta Sofie för bokning, sofie@bioenergitidningen.se eller 070-881 97 01.

Materialdag 19 april

Missa inte möjligheten att:

  • publicera egen text och bild som ett betalt inlägg på webben.
  • använda rekryteringsannonser i våra digitala kanaler. Vi har märkt ett ökat intresse för detta under årets första månader.
  • kombinera digital annonsering med en film för att öka uppmärksamheten i sociala medier.

Vad är viktigt för våra annonsörer?

Vi har undersökt vad som var viktigast för våra annonsörer under 2020 och får i stort sett alltid svaret – målgrupperna och hög kvalitet på det redaktionella innehållet. Vi har lyssnat på era önskemål och lagt till extra målgrupper samt förfinat befintliga för att optimera er annonsering på bästa möjliga sätt.

Innehållet i våra produkter både i print och webb och på sociala medier, är mer än bara nyheter och fördjupade artiklar. Det är ett verktyg för att göra bättre affärer! Att kombinera annonsering i print och på webb ger större effekt och genomslag. Att synas på webben och i nyhetsbreven mellan de tryckta utgåvorna förlänger effekten av din annonsering. Alla annonser i print exponeras även i e-tidningen.

 

Vi använder oss av cookies. Läs mer