Annons Annons
Annons Annons

I nästa nummer: Utrustningsleverantörer med fokus på biovärme och biokraft

Bioenergi nummer 1/18 är nu under produktion. Huvudtema i årets första nummer är utrustningsleverantörer med fokus på biovärme och biokraft. Biovärmekartan 2018 följer med som bilaga. Materialdag är 8 februari 2018 med utgivning 27 februari.

Som vanligt är nummer 1 extra inriktat mot hela Norden. Bioenergi distribueras i våra grannländer. Detta är ett perfekt tillfälle att annonsera för er som vill öka er närvaro även på marknaderna utanför Sverige! Vi har flera alternativ för annonsering, både i print, digitalt och på biovärmekartan.

Biokraft i Norden

  • Översikt med leverantörer till större biokraftvärmeverk i Norden. Analys av marknaden för biokraft och biovärme i Norden. Urval av artiklar:
  • BIO4 – Full fart på bygget av nya biokraftvärmeverket i Köpenhamn
  • Härjeåns biokraftvärmeverk snart i full drift
  • Östersjön, det gröna havet – flera stora anläggningar byggs kring Östersjön
  • Översikt, utrustningsleverantörer till större anläggningar byggda de senaste tre åren
  • Alingsås värmeverk klart i början av 2018
  • Småskalig kraftvärme i Ronneby – erfarenheter från demonstrationsanläggning

Biovärme i Sverige

Vi granskar flera pågående och nya biovärmeprojekt. Vi går igenom projekt som fått stöd från Klimatklivet samt gör artiklar om några utvalda anläggningar, exempelvis;

  • Flügger Färg i Bollebygd ersatte olja med pellets
  • Bredaryd, Forsheda, Vadstena, Bogrundets Plantskola, Vinninga Cement

Biovärmekartan

Med alla Sveriges fjärrvärmeproducenter. Perfekta annonsytor för alla er som levererar utrustning, bränsle eller tjänster till fjärrvärmesektorn! Endast 4 900 kr.

Energikonverteringar inom industrin fortsätter

Subventionen på koldioxidskatt till fossila bränslen togs bort helt den 1 januari 2018 och Klimatklivet ger stöd till nya energikonverteringar. Vi skriver om flera projekt.

Vi har undersökt vad som är viktigast för våra annonsörer under 2017 och får i stort sett alltid svaret – målgrupperna och hög kvalitet på det redaktionella innehållet. Vi har lyssnat på era önskemål och lagt till extra målgrupper samt förfinat befintliga för att optimera er annonsering på bästa möjliga sätt. Innehållet i våra produkter både i print och webb, i mobil och platta, är mer än bara nyheter och fördjupade artiklar. De är ett verktyg för att göra bättre affärer! Att kombinera annonsering i print och på webb ger större effekt och genomslag. Att synas på webben mellan de tryckta utgåvorna förlänger effekten av din annonsering. Alla annonser i print exponeras även i e-tidningen. Boka annons i god tid för bästa möjliga placering!

Läs mer om annonsering och kontakta Sofie om du vill ha mer information om annonsering.

Materialdag: 8 februari 2018

 

Vi använder oss av cookies. Läs mer